KÖPVILLKOR

1: OM NIEMI TECHNOLOGY SERVICES AB “NITECH” Org nr: 559218-1373

Bolaget har sitt säte i Piteå Norrbotten. 941 43 PITEÅ. Dessa köpvillkor gäller för alla beställningar som du gör på askoservice.se webshop. Genom att beställa produkter eller tjänster från oss godkänner du dessa villkor. Vi förbehåller oss rätten att ändra villkoren när som helst utan föregående meddelande.

2: BESTÄLLNING

När du har lagt din beställning får du en orderbekräftelse via e-post med information om din order.

3: LEVERANS

Vi levererar endast inom Sverige och använder oss av PostNord som fraktbolag. Leveranstiden är normalt 1-3 arbetsdagar beroende på var i landet du bor. Om en produkt är tillfälligt slut i lager kontaktar vi dig och informerar om beräknad leveranstid eller erbjuder dig ett alternativ. Beställningar som gjorts under helger samt röda dagar skickas tidigast arbetsdagen efter.

4: PRISER OCH BETALNING

Alla priser på vår webshop är inklusive moms. Du betalar med Klarna, Swish, Kort, Google pay eller Apple pay.

5: ÅNGERRÄTT OCH REKLAMATION

Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du har tagit emot varan, förutsatt att varan är oanvänd och i originalskick. Produkter som är förseglade går endast returnera om förseglingen är obruten. Om du vill utnyttja din ångerrätt ska du kontakta oss via e-post eller telefon och ange ditt ordernummer och anledningen till returen. Du står själv för returfrakten och ansvarar för att varan kommer fram till oss i gott skick

Om du har fått en felaktig eller skadad vara ska du reklamera den så snart som möjligt. Kontakta oss via e-post eller telefon och beskriv felet samt bifoga bilder om möjligt. Vi kommer då att hjälpa dig med att byta ut varan eller återbetala dig pengarna.

Om du har några frågor eller synpunkter angående din beställning, vår webshop eller våra produkter/tjänster är du välkommen att kontakta oss via e-post info@nitech.se eller telefon 0911-17890.

6. REKLAMATION OCH KLAGOMÅL

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@nitech.se

där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Om vi inte lyckas med att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, läs mer på www.arn.se.

7. ANSVARSBEGRÄNSNING

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

8. PRODUKTINFORMATION

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

9. INFORMATION OM COOKIES

Vi använder cookies på denna hemsidan för att förbättra din användarupplevelse, samla statistik om antalet besökare på webbplatsen och för att få information om hur webbplatsen används. Information gör att vi kan utveckla och optimera hemsidan. Cookies består av mindre textfiler som lagras på din enhet när du surfar runt och använder webbplatser eller andra onlinetjänster för att exempelvis underlätta vissa funktioner, som navigering på webbplatsen. Besökaren har möjlighet att neka användning av kakor genom att ändra webbläsarens inställningar till att inte tillåta kakor. Genom att inte tillåta användning av kakor accepterar besökaren att funktionerna i vissa tjänster kan påverkas.

10. PERSONUPPGIFTER

Genom att handla hos askoservice.se accepterar du att vi behandlar dina personuppgifter i enlighet med vår integritetspolicy.
Vi säljer eller överför aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.

11. ÄNDRINGAR TILL DE ALLMÄNNA VILLKOREN

Vi förbehåller oss rätten att när som helst göra ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses som accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

12. TVIST OCH LAGVAL

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

Varukorg
Rulla till toppen